Wegetariańskie menu na kolację we dwoje

2013-04-21
Wegetariańskie menu na kolację we dwoje

Romantyczna, zdrowa i lekkostrawna kolacja we dwoje to miła propozycja spędzenia walentynkowego wieczoru. Podpowiadamy, co podać do zjedzenia, picia oraz na deser - wszystko w wegetariańskim wydaniu. Aby wykreować romantyczny nastrój, warto pomyśleć też o świecach zapachowych i kadzidłach.


Na Walentynkowy wieczór albo każdą inną romatyczą kolację proponujemy zupę marchewkową z rozgrzewającymi przyprawami i kotleciki z soczewicy wraz z sałatką, jako danie główne. Na deser niezwykły sernik na zimno z mango lub jabłuszka pieczone pod pierzynką z kruszonki, dodatkowo polecamy Chai Tea. Poniżej prezentujemy przepisy wymienionych potraw i deserów, życząc tym samym smacznej i udanej kolacji.

Zupa marchewkowa z soczewicą czerwoną, imbirem i przyprawami rozgrzewającymi.

Składniki:

  •     2 łyżki oleju lnianego
  •     1/2 średniej cebuli, obranej i posiekanej
  •     5 g świeżego imbiru, obranego i startego na tarce
  •     2 małe ząbki czosnku, obrane i posiekane Zmielone w moździerzu
  •     1 łyżeczka mielonych nasion kolendry
  •     1 łyżeczka mielonego kminu indyjskiego
  •     sól i świeżo mielony pieprz do smaku
  •     300 g marchwi, obranej i pokrojonej
  •     3 łyżki soczewicy czerwonej
  •     650 ml wywaru jarzynowego lub wody

Olej rozgrzać w garnku. Dodać cebulę, dusić aż będzie złocista, dodać czosnek, imbir, gotować 40-60 sekund. Dodać przyprawy oraz sól i pieprz, gotować 20 sekund. Dodać marchew, soczewicę, wywar. Zagotować, zmniejszyć ogień, przykryć garnek i gotować przez 20 minut. Zdjąć z ognia, zmiksować na gładki krem. Jeśli zupa jest zbyt gęsta, dodać więcej wody lub wywaru. Podgrzać, ew. doprawić do smaku. Podawać posypane świeżą kolendrą.

Kotleciki z soczewicy z sałatką

Składniki:

  •  
  •     150 g soczewicy namoczonej przez noc
  •     2 ząbki czosnku
  •     cebula
  •     1/3 łyżeczki cynamonu
  •     1/3 łyżeczki curry
  •     1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
  •     pęczek posiekanej natki pietruszki sól i pieprz

Przepis powstał jako modyfikacja tradycyjnego przepisu na izraelskie falafle. Soczewicę z czosnkiem, cebulą i przyprawami zmielić w blenderze na gęstą masę, dodając ewentualnie trochę wody. Jeżeli masa jest za mokra, dodać odrobinę mąki. Potem uformować kuleczki i smażyć na głębokim oleju. Smażyć aż będą brązowe. Kotleciki idealnie smakują z sałatką z sałaty lodowej z pomidorem, ogórkiem polanej sosem jogurtowym z czosnkiem z odrobiną oliwy z oliwek i sokiem z cytryny.

Sernik na zimno z mango

Składniki:

  •     100 g masła Ghee
  •     200 g pokruszonych ciasteczek SOAN PAPDI-MOPLEEY
  •     2 galaretki o smaku mango bez żelatyny
  •     500 g twarogu o niskiej zawartości tłuszczu
  •     200 g cukru
  •     sok z połowy cytryny
  •     300 ml śmietanki kremówki
  •     2 owoce mango

Rozpuszczone masło wymieszać z pokruszonymi ciastkami na jednolitą masę. Wyłożyć nią dno tortownicy.
Twaróg, cukier, sok z cytryny zmiksować; do czasu rozpuszczenia cukru. 1 galaretkę rozpuścić w 1/3 wrzątku podanego na opakowaniu. Wymieszać, lekko ostudzić, połączyć z masą serową. Dokładnie wymieszać.
Kremówkę ubić na sztywno. Dodać ją do masy twarogowej i dokładnie wymieszać. Wyłożyć masę do formy z ciastem, przykryć folią spożywczą i wstawić na kilka godzin do lodówki.
Na torciku ułożyć obrane i pokrojone w ósemki owoce mango, zalać tężejącą drugą galaretką.
Gotowe:)

Jabłuszka pieczone pod pierzynką z kruszonki

Składniki:

  •     Jabłuszka - tyle, żeby po pokrojeniu przykryły dość grubą warstwą naczynie - blaszkę do zapiekania.
  •     Kruszonka - to ilość na dużą blachę , jeżeli zapiekamy w naczyniu mniejszym, zmniejszamy ilość o połowę.
  •     Helfowe masełko ghee - 200g
  •     mąka - 2 szklanki
  •     cukier - 12 łyżek
  •     cynamon, szczypta gałki muszkatołowej

Kruszonkę zagniatamy szybciutko.
Pokrojone w plastry jabłuszka rozkładamy na blaszce/ naczyniu wysmarowanym masełkiem. Obficie posypujemy kruszonką. Zapiekamy w temperaturze 150 stopni aż kruszonka się zrumieni a zapach przywabi do stołu. Podajemy gorące, można z kulką lodów. Pycha!

Chai tea

Składniki:

    2 łyżeczki ulubionej herbaty liściastej (ale raczej nie aromatyzowanej, choć piłam też różaną)
    1 szklanka wody
    1/2 szklanki mleka
    1/2 lub 1 łyżeczka CHAI GARAM MASALA
    1-2 pastylki stevii (to taki naturalny słodzik dla unikających cukru)

Listki herbaty wrzucamy do wrzącej wody, gotujemy 5 minut, następnie uzupełniamy mlekiem, ponownie zagotowujemy, słodzimy stevią (można ją oczywiście zastąpić cukrem np. trzcinowy, albo jeszcze lepiej miodem). Powinna być ona dość słodka, aby wydobyć pełnię smaku i aromatu przypraw zawartych w CHAI TEA MASALA, którą teraz wsypuję, gotuję kilka sekund i odcedzam do dwóch pięknych filiżanek. Pyszny i zdrowy napój na zakończenie obiadu gotowy - polecam gorąco.

Smacznego! Życzymy romantycznej atmosfery i przyjemnych doznań smakowych :)

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2013
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel