Naturalna pielęgnacja ciała

2012-06-15
Naturalna pielęgnacja ciała

Pielęgnacja ciała nie przysparza aż takich problemów jak pielęgnacja cery. Ciało jest rzadziej narażone na oddziaływanie słońca czy suchego, mroźnego powietrza. Jednak nie można zapominać, że nasze ciało nie potrafi samo zadbać o swoje nawilżenie – ma mniej gruczołów łojowych w porównaniu do skóry twarzy, a to oznacza, że nie jest w stanie wytwarzać ochronnego sebum. Dodatkowo wiele kobiet zmaga się z problemem cellulitu. Jak sobie radzić z pielęgnacją ciała?

Wraz ze zmianą pór roku, skóra ciała zmienia swoje potrzeby. Dzieje się tak ze względu na inną wilgotność powietrza i związaną z tym skłonność skóry do oddawania wilgoci. Drugim czynnikiem jest zmieniająca się aktywność gruczołów łojowych i potowych, które zapewniają skórze własne nawilżenie i ochronę – latem są najaktywniejsze, zimą najmniej.

Pielęgnacja w ciepłych miesiącach

Wiosną i latem skóra jest częściej odsłonięta i wystawiona na działanie ciepłego, suchego powietrza i słońca. Zbyt intensywna ekspozycja na słońce skutkuje uszkodzeniem skóry, przez co staje się sucha i szorstka, a często pojawiają się przebarwienia. Gdy jest ciepło, nie przepadamy za ciężką konsystencją produktów do ciała – najlepiej sprawdzają się lekkie balsamy, które szybko się wchłaniają. Ważne jest stosowanie filtrów przeciwsłonecznych – odpowiedni będzie np. balsam rozjaśniający z filtrem SPF 30.

Idealnym produktem na ciepłe miesiące będzie naturalny olejek z olejem z marchwi – jednocześnie nadaje skórze złocisty kolor, przyspiesza opalanie i regeneruje skórę po kąpieli słonecznej. Ulgę przyniesie skórze również lekki żel z nagietkiem i aloesem. Do codziennego nawilżania skóry odpowiedni będzie balsam z aloesem o lekkiej konsystencji.

Nie zapominajmy o stopach! Kiedy zakładamy odkryte buty, stopy muszą być zadbane. Posłużą temu peelingi i regenerujący krem z brzozą i aloesem. Należy zadbać również o gładkość nóg – warto wypróbować pastę cukrową do depilacji, która jest sekretem gładkiej skóry Azjatek od stuleci. Energetyzujący peeling mango o egzotycznym zapachu doskonale złuszczy martwy naskórek i pozostawi skórę gładką i nawilżoną.

Pielęgnacja w zimnych miesiącach

Jesienią i zimą skóra staje się bardzo sucha i czasem wręcz łuszcząca, mimo, że przecież nie wystawiamy jej na działanie mrozu. Dzieje się tak dlatego, że w zimnym okresie jeszcze bardziej osłabia się działanie gruczołów łojowych i potowych, więc skóra jest pozbawiona swojej własnej ochrony, przez co traci jeszcze więcej wilgoci. Zimą lubimy treściwe, masłowate produkty, które pozostawiają cienką warstwę ochronną. Nie można zapominać o ochronie i pielęgnacji dłoni – bezwzględnie nośmy rękawiczki, nawet gdy temperatura jest dodatnia, ale wieje chłodny, suchy wiatr.

Otulającym, natłuszczającym kosmetykiem jest masło karite z olejkiem różanym o lekkiej, masłowatej konsystencji oraz relaksującym zapachu róży. Gdy wolimy produkty bezzapachowe, dobrym rozwiązaniem będzie odżywcze masło shea z olejami i witaminą E. Masło to będzie również idealnym produktem do pielęgnacji suchych, szorstkich dłoni. Dla fanów rozgrzewających, korzennych zapachów odpowiedni będzie lotion do ciała Neobio o zapachu czekolady i egzotycznych przypraw. Bogaty w oleje skład zapewni idealne nawilżenie skóry. Do złuszczania naskórka odpowiedni będzie peeling z migdałami i woskim pszczelim.

Masaż ciała – nawilżanie i ujędrnianie

Nie musimy odwiedzać profesjonalnego salonu urody, aby nasze ciało zaznało relaksującego masażu. Wystarczą odpowiednie produkty i poświęcenie kilkunastu minut dziennie. Do wykonywania masażu najlepsze są produkty olejowe, które nadają poślizg i nie wchłaniają się zbyt szybko, pozwalając na długie wcieranie. Bardzo szeroką ofertę olejków proponuje Khadi. Każda skóra znajdzie idealny olejek dla siebie:
- olejek z białą lilią, dla skóry suchej i dojrzałej, o relaksującym, uspokajającym aromacie,
- olejek migdałowy, dla suchy bardzo suchej i szorstkiej, o zapachu drzewka sandałowego,
- olejek anycellulitowy z 10 ajurwedyjskimi ziołami, dla ujędrnienia i skutecznej walki z cellulitem,
- olejek z fiołkiem, dla każdego typu skóry.
Można również stosować czyste oleje i masła roślinne – jojoba, argan, shea, babassu.

Formą masażu są też peelingi do ciała, szczególnie gruboziarniste. W domu można samodzielnie przygotować proste peelingi z fusów kawy, soli lub cukru, łącząc je z olejami. Dla wzmocnienia działania i uzyskania efektu aromaterapeutycznego można do mieszanki dodać olejków eterycznych ujędrniających: z rozmarynu, grejpfruta, cedru, cyprysu, lawendy. Gdy wolimu gotowe produkty, świetnym rozwiązaniem będzie peeling solny z algami i limonką o pobudzającym zapachu. Doskonałym akcesorium do masażu pod prysznicem będzie tradycyjna rękawica Kessa, która zapewnia doskonałe oczyszczenie skóry, pobudzenie krążenia i ujędrnienie. Rękawica występuje w dwóch wersjach – łagodnej, którą można stosować również do oczyszczania twarzy, oraz intensywnej, o wzmocnionym działaniu oczyszczającym i ujędrniającym. Rękawice najlepiej stosować razem z czarnym mydłem peelingującym.

Wpływ diety na stan skóry

To, co jemy, ma wielki wpływ na to, jak wyglądamy. Spożywane produkty w procesie przemiany materii są przetwarzane, a nasz organizm wybiera z nich to, co najlepsze, odżywiając każdą komórkę ciała. Włosy, cera, paznokcie, skóra – to wszystko jest powiązane z naszym jadłospisem. Są pewne grupy produktów, które wpływają pozytywnie na naszą skórę, a są niestety takie, które jej szkodzą. Czego więc unikać, a czym uzupełnić dietę?

Pokarmy dobre dla skóry:

  • woda i świeże soki warzywne i owocowe – nawadniają organizm, soki dodatkowo dostarczają szeregu witamin i składników mineralnych;
  • oliwa z oliwek, olej lniany i inne oleje roślinne – zawierają mnóstwo witaminy E, która odżywia skórę, należy jednak spożywać je wyłącznie na zimno np. z sałatką, a nie wykorzystywać do smażenia;
  • orzechy – doskonałe źródło witamin i tłuszczy nienasyconych, odżywiających skórę i cebulki włosów;
  • świeże warzywa, w szczególności papryka, marchew, brokuły, brukselka, ogórek, cukinia;
  • produkty zawierające biotynę i inne witaminy z grupy B, o korzystnym wpływie na skórę i włosy, czyli: arbuzy, melony, brzoskwinie, morele, banany, drożdże, soja, kalafior, soczewica, bób, groch, fasola;
  • produkty zawierające cynk, wzmacniający skórę i włosy, poprawiający odporność, czyli: nasiona słonecznika, dyni, sezamu, kiełki pszenicy, otręby pszenne i gorzka czekolada.

Pokarmy złe dla skóry:

  • sól (hamuje wydalanie wody z organizmu);
  • biały cukier i produkty go zawierające (słodycze, dżemy, napoje gazowane);
  • czekolady o niskiej zawartości kakao, białe, ze sztucznym nadzieniem – nie mają nic wspólnego z dobroczynnym kakao, za to są źródłem cukru i złych tłuszczów;
  • fast foody, „gotowe dania” – produkty silnie przetworzone, ponieważ zawierają tłuszcze nasycone i szereg związków chemicznych i konserwantów;
  • kawa, czarna herbata, alkohol – odwadniają skórę.
Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2012
Polecane
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel