jak podnieść odporność

Przeziębienia atakują najczęściej wraz z nadejściem jesieni, a sezon reklamowania w telewizji środków na podniesienie odporności trwa nieprzerwanie przez całą zimę. Kaszel, katar i ból gardła potrafią zepsuć nastrój, a jeśli dodatkowo pojawia się gorączka, choroba może nas zatrzymać w łóżku na kilka dni. Jeśli chorujemy co chwilę i nie potrafimy na dobre uporać się z przeziębieniem, może to oznaczać, że mamy zbyt słabą odporność – to znaczy, że organizm nie ma sił, aby walczyć z wirusami. Aby pożegnać się z uporczywymi infekcjami, należy się zastanowić, jak podnieść odporność.


Jak podnieść odporność?

  1. Bądź aktywny fizycznie. Sportowcy chorują rzadziej, co zawdzięczają między innymi zahartowanemu organizmowi. Jak podnieść odporność za pomocą aktywności fizycznej? Sposobów jest wiele. Przede wszystkim uprawiaj sport na świeżym powietrzu. Biegaj, trenuj fitness na dworze. Ważne jest, aby nie rezygnować z aktywności fizycznej na dworze wraz z nadejściem jesiennych chłodów; niskie temperatury nie powinny nas zniechęcać. Jeśli jednak ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe nie możesz biegać, zamiast tego dużo spaceruj lub wypróbuj nordic walking. Zapisz się na basen lub siłownię albo zajęcia taneczne. Jeśli ćwiczenia siłowe nie są dla ciebie, a aerobik już dawno się znudził, spróbuj swoich sił w megaenergetycznych zajęciach zumby.
  2. Zahartuj organizm. W dzieciństwie słyszałeś od mamy i babci, że będziesz zdrowszy, jeśli się zahartujesz, i że zimna woda zdrowia doda? Nie były to opowieści wyssane z palca. Jak podnieść odporność hartowaniem? Jest kilka możliwości. Dużo się ruszaj na świeżym powietrzu, jak radzono w poprzednim punkcie. Nie chowaj się przed zimą w domu! Wychodź na długie spacery, wietrz pomieszczenia, w których przebywasz, nawet zimą. Kilka głębokich wdechów przy otwartym oknie dotleni organizm i odświeży powietrze w pokoju.  Dobrze zahartowany organizm lepiej znosi niskie temperatury, więc aby podnieść odporność, hartuj się także zimą.
  3. Zdrowo się odżywiaj. Nie zapominaj, aby każdy dzień zaczynać od pożywnego śniadania. Jedz produkty bogate w żelazo, cynk, selen i zdrowe tłuszcze. Postaw na kasze, pełnowartościowe pieczywo i makaron, ryby i chude mięso. Pamiętaj o codziennej dawce witamin i minerałów zawartych w świeżych owocach i warzywach. Unikaj picia alkoholu i papierosów – nałogi są wrogiem odporności.

Chyawanprash 500g

[Nr kat. DAB-002]
cena: 25,90 zł
cena w : 23,31 zł
Minimalna cena możliwa do uzyskania
w programie rabatowym I love Helfy.
Dowiedz się więcej o programie >>
opinie: 35
4.612905
masa netto:
500g
dostępność:
full
Dziwne takie
Bezposrednio na lyzeczke i do buzi nie da sie tego skonsumowac, trzeba to rozpuszczac chyba we wrzatku, w stanie cieplej czy zimnej wody ciezko ja rozpuscic, smak ok, ostro ziolowo, owocowy. Nie wiem czy jak zaleje wrzatkiem czy te witaminki dalej tam beda?

Chyawanprash 500g

[Nr kat. DAB-002]
cena: 25,90 zł
cena w : 23,31 zł
Minimalna cena możliwa do uzyskania
w programie rabatowym I love Helfy.
Dowiedz się więcej o programie >>
opinie: 35
4.612905
masa netto:
500g
dostępność:
full
Chyawanprash
Z mlekiem pycha. Rozgrzewający i bardzo wzmacniający siły. polecam
Twoje rabaty
Logo programu

Jesteś miłośnikiem zakupów z rabatem?

Dołącz do klubu rabatowego “I love Helfy”!

Rób zakupy, dziel się opiniami,
udzielaj się na forum
i zyskuj zniżki

Jeśli masz konto na Helfy.pl, Twój program rabatowy już działa!

Dowiedz się więcej lub już teraz Załóż konto

Społeczność Helfy

Społeczność Helfy

Blog Helfy.pl Twitter Helfy.pl Pinterest Helfy.pl Instagram Helfy.pl