błonnik witalny najtaniej

Błonnik jest bardzo ważnym składnikiem diety, szczególnie cenionym przez osoby przebywające na diecie odchudzającej. Mimo że błonnik sam w sobie nie dostarcza organizmowi witamin i minerałów, to jednak gwarantuje uczucie sytości i reguluje pracę jelit, dzięki czemu wpływa na pozbywanie się zbędnych kilogramów.


Błonnik zawiera takie składniki jak celuloza, pektyny, hemicelulozy, lignina, gumy roślinne. Ma właściwości wpływające na poprawę zdrowia organizmu, a nawet lecznicze. Pomaga między innymi zredukować poziom złego cholesterolu, obniżyć ciśnienie, przyspieszyć perystaltykę jelit i zapobiegać dolegliwościom jelitowym takim jak np. zaparcia. Jest też naturalnym prebiotykiem, ponieważ ma wpływ na rozwój korzystnych bakterii występujących w jelitach. Jak wspomniano wyżej, błonnik daje uczucie sytości, a to za sprawą pęcznienia w żołądku. Jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które są „wiecznie głodne” i w ciągu dnia podjadają niezbyt zdrowe przekąski. Błonnik powinien w jakimś stopniu pomóc zredukować ten nawyk (o ile sięganie po przekąski między posiłkami rzeczywiście spowodowane jest głodem, a nie np. złymi nawykami lub stresem). Dostarczanie organizmowi odpowiedniej dawki błonnika zapobiega także nowotworom, przede wszystkim w obrębie przewodu pokarmowego.


Aby w naturalny sposób dostarczyć organizmowi błonnik, warto włączyć do codziennego jadłospisu produkty zbożowe (otręby, kasze, ryż, pieczywo razowe), nasiona roślin strączkowych (ciecierzyca, fasola, groch, soczewica, soja itd.) oraz warzywa (brokuły, marchew, ziemniaki, cebula, brukselka, szpinak, pomidory) i owoce (porzeczki, maliny, awokado, jabłka, kiwi).


Ze względu na właściwości sprzyjające odchudzaniu, spożywanie błonnika zalecane jest osobom otyłym, a także chorującym np. na cukrzycę i miażdżycę, choć tak naprawdę błonnik dostarczany wraz z pokarmem jest składnikiem zdrowej, zbilansowanej diety bogatej w produkty zbożowe, owoce i warzywa. Warto też wiedzieć, że błonnik zmniejsza wchłanianie szkodliwych substancji.


Zalecane dzienne spożycie błonnika wynosi 20-40 g. Jeśli nie dostarczamy go organizmowi wraz z pożywieniem, warto zaopatrzyć się w suplement diety, np. błonnik jabłkowy z suszonych jabłek lub błonnik witalny. Najtaniej dostaniemy go za pośrednictwem Internetu, w sklepach ze zdrową żywnością.

Brak opinii w tej kategorii.

Twoje rabaty
Logo programu

Jesteś miłośnikiem zakupów z rabatem?

Dołącz do klubu rabatowego “I love Helfy”!

Rób zakupy, dziel się opiniami,
udzielaj się na forum
i zyskuj zniżki

Jeśli masz konto na Helfy.pl, Twój program rabatowy już działa!

Dowiedz się więcej lub już teraz Załóż konto

Społeczność Helfy

Społeczność Helfy

Blog Helfy.pl Twitter Helfy.pl Pinterest Helfy.pl Instagram Helfy.pl