Zachwyć przyjaciół zdrowymi przekąskami

Powiązane

Zachwyć przyjaciół zdrowymi przekąskami
Ty i Twoi przyjaciele jesteście miłośnikami zdrowego żywienia? A może chcesz przekonać ich, że wieczór we wspólnym gronie nie musi oznaczać jedzenia czipsów i innych niezdrowych przekąsek? Na kolejne spotkanie przygotuj chociaż jeden z poniższych przepisów. Gwarantujemy, że wszyscy będą zachwyceni!

 

Mus gruszkowo-pomarańczowy

BEZGLUTENOWY. BEZ NABIAŁU. WEGAŃSKI. BEZ TŁUSZCZU. NISKOKALORYCZNE.

Deser prosty i szybki, a przy tym zachwycający! Aby zachwycić swoich gości zaskakującym słodkim musem, wypróbuj ten przepis. Jeżeli nie masz takiej możliwości, to możesz zrezygnować  z tarcia skórki pomarańczowej.

Składniki na 4 porcje deseru:

  • 8 dojrzałych gruszek
  • 1 pomarańcza
  • Miód lub syrop z agawy do dosłodzenia

Obierz i drobno pokrój gruszki pozbywając się gniazd nasiennych. Wrzuć do garnka, zalej wodą tak, aby przykryła gruszki. Gotuj na małym ogniu ok. 20-30 minut. W czasie gotowania gruszek sparz wrzątkiem całą pomarańczę, zetrzyj skórkę na drobnych oczkach tarki, a sok wyciśnij.

Zmiksuj gruszki na gładki krem. Dodaj wyciśnięty sok z pomarańczy, startą skórkę. Jeżeli mus jest zbyt mało słodki możesz dodać nieco miodu, syropu z agawy lub ksylitolu.

 

Guacamole

BEZGLUTENOWE. BEZ NABIAŁU. WEGAŃSKIE.

Legendarna meksykańska pasta z awokado to doskonały wybór na wieczór z przyjaciółmi. Możesz przygotować dwa warianty pasty – dla fanów bardzo ostrych papryczek oraz osób o delikatniejszym podniebieniu. Guacamole można jeść z ciemnym chlebem, krakersami lub paluchami chlebowymi – dla osób unikających glutenu warto przygotować przekąskę bez zawartości tego składnika, np. kukurydziane pieczywo chrupkie.

Składniki:

  • 1 dojrzałe awokado
  • 1 ząbek czosnku
  • Sok z połowy limonki
  • Pół czerwonej cebuli
  • Sól i pieprz do smaku
  • Do wersji pikantnej: papryczka chili

Przekrój awokado na pół, wyciągnij pestkę, wydrąż miąższ. Przełóż go do miseczki i dodaj sok z limonki aby zapobiec ciemnieniu, a następnie rozgnieć widelcem. Pokrój bardzo drobno cebulkę i czosnek, dodaj do awokado. Do smaku dodaj soli i pieprzu. W wersji pikantnej dodaj do pasty drobno posiekaną papryczkę.

 

Cynamonowe chipsy z jabłek

BEZGLUTENOWE. BEZ NABIAŁU. WEGAŃSKIE. BEZ TŁUSZCZU. NISKOKALORYCZNE. PROZDROWOTNE.

Banalnie proste, zniewalająco pyszne. Chipsy jabłkowe to znakomita przekąska na jesienno-zimowe imprezy. Są zdrowe, smaczne i rozgrzewające.

Składniki:

  • Kilka jabłek
  • Cynamon

Pokrój jabłka tak cienko, jak tylko potrafisz. Pozbądź się gniazd nasiennych z plasterków. Rozłóż plasterki na papierze do pieczenia tak, aby się nie stykały. Wstaw blaszki z jabłkami do piekarnika nagrzanego do 80 stopni na 2 godziny. Po pierwszej godzinie możesz odwrócić plasterki na drugą stronę. Chipsy należy zjeść w miarę szybko, ponieważ przechowywane w nieszczelnych opakowaniach tracą chrupkość (chłoną wilgoć z otoczenia).

Twoje rabaty
Logo programu

Jesteś miłośnikiem zakupów z rabatem?

Dołącz do klubu rabatowego “I love Helfy”!

Rób zakupy, dziel się opiniami,
udzielaj się na forum
i zyskuj zniżki

Jeśli masz konto na Helfy.pl, Twój program rabatowy już działa!

Dowiedz się więcej lub już teraz Załóż konto

Społeczność Helfy

Społeczność Helfy

Blog Helfy.pl Twitter Helfy.pl Pinterest Helfy.pl Instagram Helfy.pl