Antyoksydacja z kuchennej półki

Powiązane

Produkty

Lekki krem odmładzający oil-free z witaminą C
cena: 65,00 zł
cena w : 58,50 zł
Minimalna cena możliwa do uzyskania
w programie rabatowym I love Helfy.
Dowiedz się więcej o programie >>
dostępność:
few
Bio krem pod oczy z witaminą E i ogórkiem 15 ml - Make Me Bio
cena: 43,00 zł
cena w : 38,70 zł
Minimalna cena możliwa do uzyskania
w programie rabatowym I love Helfy.
Dowiedz się więcej o programie >>
dostępność:
few
Wiele mówi się o szkodliwych wolnych rodnikach, które degradują nasz organizm i powodują oznaki starzenia skóry. Przez wolnymi rodnikami nie uciekniemy – powstają m.in. na skutek ciężkiego wysiłku fizycznego, stresu, palenia papierosów czy też opalania na słońcu. Możemy jednak radzić sobie z nimi stosując produkty z antyoksydantami.


Choć wolne rodniki sieją spustoszenie w całym organizmie, to najbardziej zauważalne są efekty ich działania na skórę twarzy. Szybkie powstawanie bruzd, zmarszczek, przebarwień oraz wiotczenie skóry to problemy, które potrafią wpędzić w zły nastrój. Aby ochronić skórę przed przedwczesnym starzeniem i odzyskać zdrowy blask, warto stosować naturalne maseczki (okłady) antyoksydacyjne. Najlepszym źródłem przeciwutleniaczy są wbrew pozorom nie nowoczesne i drogie kremy, lecz… zawartość Twojej kuchni i spiżarni!


Najpopularniejszym antyoksydantem jest witamina C. Bardzo bogatym źródłem są m.in. owoce dzikiej róży, aronia, czarna porzeczka, cytrusy i czerwona papryka. Ciekawym źródłem tej witaminy są również owoce derenia, rokitnika czy berberysu. Ponadto witaminę C zawierają także liście warzyw – pietruszka i szpinak.


Innym popularnym antyoksydantem jest witamina E, zwana z tego powodu witaminą młodości. Tokoferole są rozpuszczalne w tłuszczach, zatem najwięcej aktywnej witaminy E znajdziemy w nasionach i orzechach (słonecznik, orzechy laskowe, migdały). Sporo witaminy E znajduje się w nierafinowanych olejach roślinnych – słonecznikowym, rzepakowym oraz oliwie z oliwek.


Uzupełnieniem katalogu antyoksydacyjnych witamin jest witamina A. Jest najczęściej spotykana w postaci karotenu, a więc znajdziemy ją w marchwi, papryce, pomidorach i czerwonych grejpfrutach. Podobnie jak wit. E jest rozpuszczalna w tłuszczach, więc powinna być podawana w towarzystwie zdrowych olejów roślinnych.


Flawonoidy to roślinne barwniki o silnym działaniu antyoksydacyjnym. Występują niemal we wszystkich owocach, a szczególnie w owocach cytrusowych. Znajdziemy je też w pomidorach, papryce, kakao i żurawinie. Sporo flawonoidów znajdziemy też w zielonej herbacie i yerba mate.


Przepisy na antyoksydacyjne okłady-maseczki

Poniższe maseczki stosuj na twarz, szyję i dekolt – wszędzie tam, gdzie skóra jest szczególnie narażona na widoczne oznaki starzenia. Oto przykładowe przepisy:

  1. Kilka owoców dzikiej róży, łyżeczka kakao, natka pietruszki, łyżka oliwy z oliwek.
  2. Kilka liści szpinaku, pół czerwonej papryki, łyżka nasion słonecznika, dwie łyżki zielonej herbaty.

Składniki zmiksuj na gładką masę, nałóż na twarz i spłucz po 15 minutach. Stosuj 1-2 razy w tygodniu. Możesz również użyć wyłącznie zblendowanego pomidora, marchewki, aronii lub dzikiej róży, ponieważ te produkty są bardzo bogate w różne rodzaje przeciwutleniaczy.

Osobom, które nie są zwolennikami przygotowywania kosmetyków w domu lub nie mają na to czasu, polecamy sięgnąć po gotowe produkty bogate w antyoksydanty:

Twoje rabaty
Logo programu

Jesteś miłośnikiem zakupów z rabatem?

Dołącz do klubu rabatowego “I love Helfy”!

Rób zakupy, dziel się opiniami,
udzielaj się na forum
i zyskuj zniżki

Jeśli masz konto na Helfy.pl, Twój program rabatowy już działa!

Dowiedz się więcej lub już teraz Załóż konto

Społeczność Helfy

Społeczność Helfy

Blog Helfy.pl Twitter Helfy.pl Pinterest Helfy.pl Instagram Helfy.pl