Acerola – wspaniała wiśnia z Barbados

Powiązane

Acerola (Malpighia glabra) zaliczana jest do grupy superfoods, czyli pokarmów o szczególnej wartości odżywczej. Roślina pochodzi oryginalnie z terenów Ameryki Środkowej oraz Meksyku, Teksasu (USA) oraz Karaibów i krajów Ameryki Południowej. Jej okrągłe, czerwone owoce posiadają orzeźwiający smak i mogą być przetwarzane na wiele sposobów.


Acerola jest polecana dla wszystkich osób dbających o swoje zdrowie, a jest szczególnie przydatna we wszystkich stanach osłabionej odporności i innych problemach zdrowotnych.

Tym, co czyni acerolę szczególnie interesującą, jest bardzo wysoka zawartość witaminy C. Jej owoce zawierają od 15 do 25% naturalnej, lewoskrętnej witaminy C, czyli kwasu L-askorbinowego. To niemal 50 razy więcej witaminy C, niż w cytrynach! Oprócz gigantycznej dawki witaminy C, w aceroli znajdziemy też mnóstwo witaminy A oraz witamin B1 i B2, a także niacynę, wapń, magnez i inne cenne substancje. Taka kompozycja witamin i minerałów sprawia, że acerola jest sprzymierzeńcem zdrowego stylu życia.


Na co pomaga acerola?

Zastosowania aceroli są niezliczone. Oto niektóre z nich:
1. Spadki odporności, grypa, przeziębienie. Ogromna dawka witaminy C sprawia, że układ immunologiczny dostaje impuls do większej aktywności. Dzięki temu szybciej zwalcza choroby, a okres powrotu do zdrowia jest krótszy.
2. Anemia. Witamina C znacząco zwiększa przyswajanie żelaza, dlatego podczas leczenia anemii warto wprowadzić do diety acerolę.
3. Problemy z układem moczowym. Witamina C jest bardzo ważna w utrzymaniu zdrowia układu moczowego i nerek, działa moczopędnie. Acerola wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu i pomaga zwalczać m.in. infekcje pęcherza moczowego.
4. Słabe naczynia krwionośne. Acerola bogata w wit. C wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych i zapobiega krwawieniu z dziąseł.
5. Oczyszczanie (detoksykacja) i wspomaganie funkcji wątroby.
6. Anti-aging – stymulowanie produkcji kolagenu. Acerola dzięki połączeniu bardzo wysokich dawek witamin C i A stymuluje produkcję kolagenu w organizmie. Będzie to szczególnie zauważalne w bardziej jędrnej i elastycznej skórze.


Stosowanie aceroli

Acerola występuje w różnych formach, a do najpopularniejszych należy sok 100% oraz forma sproszkowana. Sok można pić w wersji nierozcieńczonej. Sproszkowaną acerolę warto dodawać do jogurtu, soku lub szejków/koktajli owocowych i warzywnych. Pomimo bardzo dużej zawartości witaminy C w aceroli nie należy obawiać się przedawkowania. Nadmiar witaminy jest natychmiast wydalany z organizmu i nie występują żadne skutki uboczne.

Twoje rabaty
Logo programu

Jesteś miłośnikiem zakupów z rabatem?

Dołącz do klubu rabatowego “I love Helfy”!

Rób zakupy, dziel się opiniami,
udzielaj się na forum
i zyskuj zniżki

Jeśli masz konto na Helfy.pl, Twój program rabatowy już działa!

Dowiedz się więcej lub już teraz Załóż konto

Społeczność Helfy

Społeczność Helfy

Blog Helfy.pl Twitter Helfy.pl Pinterest Helfy.pl Instagram Helfy.pl